Jak dobrze rozpocząć trening? Maciej Stolarczyk, koordynator ds. młodzieży w Pogoni Szczecin, prezentuje ćwiczenie rozgrzewkowe, w podczas którego zawodnicy pracują nad techniką i koordynacją.

Nazwa ćwiczenia: ćwiczenie rozgrzewkowo-koordynacyjne

Kategorie wiekowe: F 7-8, E 9-10, D 11-12

Opis ćwiczeń:
Zawodnicy są podzieleni na cztery zespoły. Każdy z piłkarzy na początku zagrywa podrzuconą przez partnera piłkę. W zależności od ustaleń uderza piłkę głową lub najpierw jedną, a potem drugą nogą.

Trenerzy mogą także zarządzić, że zawodnik przed odegraniem piłki musi ją przyjąć. – Wtedy tempo tego ćwiczenia będzie niższe i trenerzy będą mogli zwrócić uwagę na dokładność wykonywania następnej części ćwiczenia – poradził Maciej Stolarczyk

Następnie zawodnicy wykonują element kooordynacyjny. Może to być bieg przez drabinkę koordynacyjną, bieg przez niskie płotki, slalom pomiędzy tyczkami czy pokonywanie w odpowieni sposób talerzy ułożonych na podłożu. – Wszystko zależy od inwencji trenera – zaznaczył Stolarczyk.

Korzyści:
Ćwiczenie pozwala trenerom dobrze przygotować zawodników do dalszej części zajęć. Piłkarze podczas niego pracują zarówno nad techniką, jak i nad koordynacją.

Masz problem z obejrzeniem wideo? Zobacz je na naszym kanale YouTube