Śniadanie to bardzo ważny posiłek w ciągu dnia. W jaki sposób można je prosto i szybko przygotować? Prezentuje to Jagoda Podkowska, dietetyk sportowy.

Jednym ze składników prezentowanego śniadania, jest musli. Jagoda Podkowska namawia do robienia własnej wersji. – Najlepiej zrobić musli w taki sposób, żeby kupić osobno płatki owsiane górskie, najlepiej nie błyskawiczne, paczkę pestek słonecznika, pestek z dyni, są również owoce suszone – rodzynki, ale mogą być też śliwki lub morele. Całość wystarczy wrzucić do jednego pojemnika i wymieszać. Można w nim zawrzeć wszystko to, co lubi się najbardziej – podkreśla.

Elementem, który musi się znaleźć w śniadaniu, jest źródło pełnowartościowego białka. – Tutaj propozycją jest biały ser. Można go ugnieść lub zmiksować z jogurtem naturalnym, dzięki czemu otrzymamy twarożek. Można go osłodzić na przykład miodem i dodać cynamon dla smaku – mówi Podkowska.

Zgodnie z zasadą trzech elementów, kiedy w śniadaniu jest obecne źródło węglowodanów złożonych i źródło białka, należy dostarczyć organizmowi źródła witamin i minerałów oraz błonnika. – Takim dodatkiem będą owoce. One są bardzo ważna, bo zaraz po śniadaniu najczęściej jedziecie do szkoły, gdzie wasz mózg musi pracować na najwyższych obrotach. A do tego potrzebne są właśnie cukry proste, które znajdują się między innymi w owocach – wytłumaczyła dietetyk.

Nagranie zostało zrealizowane dzięki gościnności Centrum Treningu Osobistego i Dietetyki EGO.Zaletą takiego śniadania jest fakt, że można je zabrać ze sobą i może być bardzo fajną alternatywą na drugi posiłek w szkole, bądź w momencie, kiedy trzeba mieć ze sobą coś przygotowanego - zakończyła Podkowska.

Masz problem z obejrzeniem wideo? Zobacz je na naszym kanale YouTube