Chcesz strzelać gole, w tak ekwilibrystyczny sposób, jak Zlatan Ibrahimović? Do tego niezbędna jest praca nad koordynacją ruchową. O tym, jak ćwiczyć z użyciem równoważni koordynacyjnej opowiada Dariusz Gęsior – trener młodzieży w Ruchu Chorzów.

W trakcie spotkań musisz być przygotowany na to, że znajdziesz się w różnych, nieprzewidzianych wcześniej sytuacjach. Często przy kontakcie z przeciwnikiem, nie będziesz miał komfortowej pozycji do zagrania piłki, ale dzięki pracy nad koordynacją nieraz będziesz mógł wyjść z opresji.

Nazwa ćwiczenia: Ćwiczenia z równoważnią koordynacyjną

Kategorie wiekowe: od E 9-10 do A 17-18

Opis ćwiczeń:
Jedną nogą stań na równoważni, a drugą trzymaj nad ziemią. Twój partner będzie rzucał Ci piłkę, a twoim zadaniem będzie uderzanie jej wewnętrzną częścią stopy, prostym podbiciem oraz głową. Noga, która uderza piłkę, trzymana jest w powietrzu. Pamiętaj też o tym, żeby równomiernie pracować nad obiema nogami.

Korzyści:
Podczas tego ćwiczenia jedna noga pracuje nad techniką zagrań, a druga wyrabia koordynację i stabilizację w mięśniach i stawach. Potem na boisku będziesz potrafił precyzyjnie zagrać futbolówkę w każdej sytuacji.

Nagrania zostały zrealizowane na obiektach AWF w Białej Podlaskiej.

Masz problem z obejrzeniem wideo? Zobacz je na naszym kanale YouTube