Dietetycy często zalecają eliminację wszelkich słodyczy z jadłospisu, natomiast można we własnym zakresie przygotować, co pokryje potrzeby smakowe – domową chałwę. Jak ją zrobić? Przedstawia dietetyk Jagoda Podkowska.

Sezam nazywany jest źródłem młodości. Jest to najlepsze źródło wapnia, co z punktu młodego zawodnika, który jest w okresie wzrostu, jest bardzo istotne. Jest także bardzo dobrym źródłem magnezu, żelaza, cynku, czyli składników, które wpływają na regenerację, wzmocnienie budowy mięśni i procesy odpornościowe.

Składniki:
sezam
miód
syrop z agawy
wiórki kokosowe
rodzynki

Sposób przygotowania:
Zaczynamy od uprażenia sezamu (1 szklanka). Ważne jest, żeby go nie przypalić. Kiedy zacznie zmieniać kolor na brązowy, to oznacza, że jest już gotowy. Następnym krokiem jest ostudzenie uprażonego sezamu i zmielenie go, najlepiej w młynku do kawy.

Zmielony sezam wykładamy do naczynia i dodajemy do niego miód lub syrop z agawy. Na jedną szklankę sezamu powinno to być 7-8 łyżek. Mieszamy i dodajemy wiórki kokosowe oraz rodzynki.

Rozkładamy kartki papieru do pieczenia i wykładamy na nie porcje masy chałwowej. Zawijamy i wkładamy do lodówki na około 3-4 godziny.