Alternatywą dla zwykłego mleka może być smaczne i pożywne mleko migdałowe. W jaki sposób je przygotować samemu? Prezentuje dietetyk Jagoda Podkowska.

Mleko migdałowe nie zawiera laktozy, czyli czynnika alergizującego, nie zawiera tłuszczów nasyconych i ma mniej cukru niż mleko krowie. Jest świetnym rozwiązaniem dla osób wrażliwych na nabiał. Kolejnym plusem jest szerokie zastosowanie – może być dodatkiem do śniadania lub na przykład zastępować jogurt lub kefir w koktajlach.

Składniki:
migdały
woda mineralna
kakao

Do smaku można również wykorzystać:
wiórki kokosowe
sezam
miód
syrop z agawy

Sposób przygotowania (1 litr):
Migdały wcześniej należy zalać wrzątkiem i odstawić na kilka godzin. Od ich wrzucenia (razem z wodą) do blendera rozpoczynamy przygotowanie napoju. Następnie dodajemy wody mineralnej. Na szklankę migdałów powinno się wlać do blednera od pół do litra wody, w zależności od tego, jakiej intensywności ma być mleko.

Całość zamykamy i miksujemy. Przed odcedzaniem można do blendera wsypać dodatki smakowe, jak np. kakao. Zamykamy blender i mielimy na najwyższych obrotach.

Ostatnim krokiem jest przesączenie, które można wykonać przez gąbkę, czy też przez gazę. Z pozostałości zmielonych migdałów można przygotować pastę.

Chcesz współtworzyć Extra Time? Zaproponuj temat kolejnych materiałów wideo. Wyślij nam maila na extratime@tvp.pl.