Jak przygotować się do doskonalenia kontrataku? Jakie ćwiczenia zastosować na początku zajęć? O tym mówi asystent trenera Jacka Zielińskiego w kadrze U 20 - Miłosz Stępiński.

Nazwa ćwiczenia: ćwiczenie wprowadzające do treningu kontrataku

Kategorie wiekowe: B 15-16, A 17-18

Opis ćwiczenia:

Zawodnik A zagrywa po ziemi piłkę do partnera B ustawionego przy pachołku. Warto, aby taki zawodnik B przed przyjęciem zrobił ruch zwodny, a następnie wykonał podanie zwrotne z odpowiednią siłą. Zawodnik A po dobiegnięciu do piłki, zagrywa na wolne pole do zawodnika C, który startuje z drugiego końca pola gry. Następnie zawodnik C oddaje piłkę do piłkarza, w kierunku którego biegnie. Następnie cała akcja jest powtarzana z drugiej strony pola. Pamiętajmy o zmianie nóg, podania w ćwiczeniu mogą być modyfikowane.

Korzyści:
Warto aby ćwiczenia podczas rozgrzewki były powiązane z tematem zajęć. Dlatego w części wstępnej szkoleniowcy zaproponowali piłkarzom ćwiczenie o niskiej intensywności, z elementami, które występują w kontrataku.