Trening funkcjonalny przeznaczony jest dla zawodników w każdym wieku. Kolejne ćwiczenia prezentuje Bartłomiej Szeląg, trener personalny w Carolina Medical Center.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń wskazany jest bieg na bieżni, lub przebieżka na świeżym powietrzu. W tym etapie bardzo ważne jest ustawienie stóp, kolan oraz sama technika biegu.

Następnie należy przejść do ćwiczeń stabilizacyjnych. Podczas ćwiczeń na togu niezwykle istotne jest, aby stawy znajdowały się w tej samej linii. – Jeżeli stawy będą "uciekały" z danych płaszczyzn , spowoduje to zwiększenie przeciążenia poszczególnych części, co się z tym wiąże przeciążenia nie tylko mięśniowego, ale też więzadłowo-stawowego – zaznaczył.

Ćwicząc na beretach ważne jest, żeby pozycja była rozluźniona, ale żeby zawodnik było odpowiednio przygotowany. Pozycja powinna być lekko pochylona, brzuch we wstępnym napięciu, a stawy skokowe, kolanowe i biodrowe w tych samych płaszczyznach. Kiedy wszystkie te elementy są zachowane, wprowadzamy elementy techniczne – poradził Szeląg.

Masz problem z obejrzeniem wideo? Zobacz je na naszym kanale YouTube

Chcesz współtworzyć Extra Time? Zaproponuj temat kolejnych materiałów wideo. Wyślij nam maila na extratime@tvp.pl.

mgr Bartłomiej Szeląg – trener personalny, fizjoterapeuta, Carolina Medical Training System w Carolina Medical Center.