Czasami podczas długiego treningu czujesz nagłe "odcięcie" energii? Jaka jest tego przyczyna? Co robić, żeby uniknąć takich sytuacji? Odpowiada Jagoda Podkowska, dietetyk Centrum Rehabilitacji Sportowej.

Bardzo ważną kwestią jest poziom glikogenu. – Glikogen dla mięśni jest jak paliwo dla samochodu. Jeżeli się skończy, to praca, jaką mogą wykonać mięśnie jest dużo mniejsza. Im więcej glikogenu – tym dłużej i efektywniej możecie trenować – zaznaczyła.

Zapas glikogenu w mięśniach jest uzależniony od spożywanych pokarmów. Najlepiej uzupełniać go dzięki węglowodanom złożonym, które znajdują się w kaszy, pełnoziarnistym pieczywie, płatkach owsianych, makaronach czy ryżu.

"Odcięcie" energii to hipoglikemia – sytuacja, kiedy w waszym organizmie zabraknie nagle krążącego w krwi cukru. – Warto na około godzinę czy półtorej przed treningiem zjeść posiłek, który będzie źródłem węglowodanów złożonych. Kiedy podczas treningu czujecie, że zaczyna wam brakować sił, należy wtedy sięgnąć jak najszybciej po źródło cukrów, na przykład po jakiś owoc – poradziła Podkowska i podkreśliła, że regeneracja glikogenu po treningu jest także niezwykle ważna.