Spożywanie płynów w trakcie treningu i po nim jest bardzo istotne. – W trakcie aktywności fizycznej dzieci powinny wypijać około pół do jednej szklanki wody co 15-20 minut – podkreśla dietetyk Jagoda Podkowska.

U dzieci często poczucie potrzeby wypicia płynu jest zaburzone. Po pierwsze, dzieci o tym nie myślą, a po drugie, adrenalina podczas treningu nie dopuszcza do takiej możliwości, żeby robiły sobie przerwę na popijanie. Bardzo istotne jest to, żeby trenerzy uwzględniali spożywanie płynów w trakcie zajęć – podkreśliła Podkowska.

Istotną kwestią jest także dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości płynów od razu po zajęciach. Zwłaszcza, jeżeli w trakcie jego trwania zapominało się o uzupełnieniu wody. – Odpowiednia ilość to od jednej do trzech szklanek, czyli do około pół litra wody. W lecie należy oczywiście pamiętać, żeby zwiększyć podaż płynów – przypomniała dietetyk.

Nie wszyscy lubią smak wody lub po pewnym czasie mają jej dosyć. – Wtedy bardzo dobrym rozwiązaniem jest picie rozcieńczonych soków owocowych albo napojów izotonicznych, które pełnią bardzo dobrą rolę w trakcie treningu. Można także pić wodę z odrobiną esencji herbaty lub z cytryną, albo wrzucić do niej plasterki imbiru, co będzie miało działanie przeciwzapalne. Ważne, żeby picie wody było przyjemnością – zaznaczyła.

Podkowska przestrzegła przed spożywaniem napojów z dodatkiem kofeiny. – To nie jest dobre rozwiązanie dla dzieci i młodych sportowców. Mogą prowadzić do negatywnych efektów w trakcie treningów, szybkiego przemęczenia i odwodnienia. To są napoje przeznaczone dla dużo starszych zawodników – powiedziała.